When a Timothée Chalamet look-alike contest in New York goes viral after the surprise participation of the actor himself, Antoinette Love, a French ‘Chalamologist,’ decides to launch her own contest in France. Through encounters with experts, unexpected twists and turns, and the quest for an ultimate meeting with Chalamet, her adventure becomes a funny and touching portrait of the actor’s life. At barely 29, Timothée Chalamet already has an impressive reputation in the movie industry. In just a few years, he has earned the status of “icon”. Although he’s been acclaimed by the art film sector, this hasn’t stopped his dazzling rise in Hollywood. He is both actor and vector of a phenomenon that goes beyond his own person. When a Timothée Chalamet look-alike contest in New York goes viral after the surprise participation of the actor himself, Antoinette Love, a French ‘Chalamologist,’ decides to launch her own contest in France. Through the quirky, sarcastic eyes of Frenchinfluencer Antoinette Love, the film combines humor, analysis and experts testimonies to dissect what makes Timothée Chalamet such an icon.