At DIFAJE, the Family and Youth Affairs Division of the Bobigny Court, the duties of young prosecutors are the same, with one exception: they deal with minors who are either victims or perpetrators of crimes. For the latter, the prosecutor is the first person they deal with in the legal system, their first point of contact… Between prevention and punishment, the magistrate’s role is a delicate one.