Mysterious and fascinating, the Mayan civilization left behind enigmas that still captivate the world today. At the heart of this intrigue lies the Yucatan Peninsula in southern Mexico, a silent witness to the last days of this now-vanished civilization. Three iconic cities in this region played a key role in the decline of the Mayan era: Coba, a cultural and religious center until the Spanish invasion; Mayapan, the last great Mayan capital; and Tulum, famous for being the last inhabited city, abandoned only in the 16th century.