In Manuscript of Debris, body parts, animals, equipment, and objects coexist in the same space. The film combines black-and-white video reminiscent of night vision with animated drawings, creating a hybrid space that blurs the distinction between a film set, an office, and a medical cabinet. Surreal occurrences take place: a soldier-animal figure wearing a VR headset interacts with two horses, a rabbit hangs from an infusion stand and medical gloves take on the appearance of levitating magician's hands. These elements reflect a sense of collapse.