Tim Burton, a Movie Monster revisits the world of one of the most unique directors of our time. Obsessed with childhood trauma and fascinated by fairy tales and fantasy film characters, Tim Burton has consistently portrayed strange, disjointed, and patched-up characters who are ruthlessly marginalized by a society that glorifies physical beauty, smoothness, and muscularity. To examine Tim Burton's monsters is to discover, through his filmography, the self-portrait of one of the most creative artists of his generation, but also to question our own "monstrosity."