A bat enthusiast, Laurent Tillon, biodiversity manager at the French National Forests Office, roams the forests with his binoculars and sketchbook. For him, these predators, weighing just a few grams, are true sentinels of the state of ecosystems. Protecting them means defending the health of thousands of species, including our own.