In 2008, Yann le Jours was a dancer and choreographer. That year, on 8 March, he presented a dance show in Porto on the stage of the Serralves Foundation. A few minutes before entering stage, Yann is informed that his father has just died. That evening, the show was presented in front of 300 spectators and captured by 3 cameras.
Based on a video archive of this performance, Yann explores the text/context relationship and the subjective part of the act of translation to narrate this event where the real time of the stage coincides with the beginning of a mourning, the end of a career and the birth of another one.