The film explores the life of Louise Bourgeois through her own words and voice. An intimate dialogue between creation and trauma, where her writings, letters, and sculptures weave the portrait of a major artist. A journey into the psyche of an exiled woman, where art becomes a mirror of emotion and human fragility.