At once grandiose and intimate, baroque and meticulous, burlesque and tragic, Gilliam's work is vast and complex. The same can be said of the man himself.
Armed with a strong ego and a mischievous streak, he is also the embodiment of the artist who doubts himself and is prone to self-deprecation. Corrosive, subversive, and mocking, Terry Gilliam is above all a dreamer.