Once the home of the gods in Greek mythology, Mount Olympus was celebrated by ancient peoples for its supernatural phenomena.
Today, scientists are searching for a rational explanation for these events that gave rise to myths, thanks to an exploration of the highest part of the mountain, which rises 2,917 meters above the Aegean Sea.