Carl Strugnell, the world chessboxing champion, is just a few months away from his final showdown in the ring. It's a challenge that promises to be decisive for the fight he's waged all his life to break free from his condition, but also for all those left behind to whom he dreams of offering the opportunity to become heroes. Carl is himself an imperfect character, champion of an imaginary discipline invented in the drawings of Enki Bilal.