NO WHEEL TO DIE is the tale of an ordinary man who achieves the extraordinary : Alone on his bike, Jean-Luc Perez is about to cross France through a 2600 kilometers track in five days. What kind of fascination pushes a 48 year old man, family man and teacher at the famous Louis le Grand high school in Paris, to ride through entire countries, restless and sleepless? Is it existential for a physics and chemistry teacher to live the contraction of space and time in his flesh and bones?