On the eve of the new Jewish year, six brothers and sisters remind themselves of their childhood during the Second World War. Coming from a family of Polish Jewish immigrants, the elder brother is fifteen years old when his father is arrested at his home by the French police, during a raid from which he will never come back . He has henceforth only one idea a purpose, to save his family, at all costs.