The beaver, a discreet animal that lives half in the water, half on land, is full of secrets: besides being a super-streamlined submarine combined with a water-propellent diver with fins, helm and hold, it’s a Swiss knife complete with anti-intrusion system, chisel and hammer. Closely evolving with its environment, the beaver has developed features no other living being possesses. It’s a true environmental engineer, with the ability to protect biodiversity, revitalize plants and combat global warming. Beaver, the River Superhero reveals the superpowers that make this astonishing animal so unique.