Ida Lupino, the only woman immersed in the heart of a masculine Hollywood, is not only the film noir actress who replicates Bogart, she is above all a great director that history has forgotten. Since the late 1940s, she is the most prolific filmmaker that Hollywood has known until today. An avant-garde feminist, she brought to the screen subjects that the studios did not even dare to tackle; rape, abortion and bigamy, in puritan America. When Ida Lupino joined the Director Guild of America, the powerful directors' union, the sessions opened with this now famous phrase: Gentlemen & Miss Lupino. She was the only woman in the union's 1300 members. And even if she is a reference for Martin Scorsese for example, she is still forgotten.