In an Argentina divided between a deep conservatism and an unprecedented momentum in feminism, the film delves into the political journey and intimate lives of Claudia and Violeta. Trans women who identify as transvestites, the fight they lead with their comrades against the patriarchal violence is visceral and embodied.