Today, between 500,000 and 1.5 million French women are estimated to have a “problematic alcohol consumption.” This figure is constantly rising as after-work drinks, Skype aperitifs, and other new drinking habits such as binge drinking become more widespread. Why are more and more women of all ages and social backgrounds falling into this addiction? Why is this trap even more dangerous for women?