How can we convey a passion for language and words? How can we encourage young people to enjoy storytelling and discovering stories? With the help of the outstanding storyteller Daniel Pennac, Ah! Ça lira... takes up this challenge and makes you want to read... and write.
Each episode consists of three parts: the discovery of a literary classic, recounted by a teenager in their own words. From The Metamorphosis to The Picture of Dorian Gray, via Steppenwolf, Froth on the Daydream, La Petite Fadette, and Rebecca..., ten books illustrated with animations by talented students from the École Estienne.