Guillaume Diamant-Berger, the film's director, is attempting to reconstruct the life of his grandfather, Henri Wolff, during the Second World War. grandfather, Henri Wolff, during the Second World War.
His investigation began in 2014 on the building site of the Parisian palace Le Lutetia, which was used as a reception centre for deportees returning from the camps from April to September 1945. His grandfather, like many families and survivors, looked for their loved ones in this palace.