With this documentary, he wants to share with a wide audience his view on the dramatic transformation of the mountain. He decides to integrate the Human in the center of a collection of 7 photography to anticipate the situation in 2050 if no serious action takes place urgently. His familiarity with the high mountain peaks, combined with his artistic vision as a photographer demonstrate all the climatic catastrophe in which we are mired. "The mountain is crying" are the heartbreaking words of Fred's Italian partner who is also a mountain guide. If these photos can make you smile with their light and humorous tone, they show above all the climatic disaster in the Alps.