A Tale of the 60’s... When you are a complete artist and one of the biggest international stars of the 1960s, like Sammy Davis, Jr., what is left to conquer? The freedom to be an American role model and a reference for all African Americans. The challenge is daunting: he is “black, Jewish, one-eyed, and of Puerto Rican descent” in a totally unequal society. However, having been a film buff and cinephile since a very young age, he draws his strength, energy, and creativity from the films he watches. He will stage his life like a Hollywood opus. His means of achieving this are simple: he will rely on the fact that he is a total artist who can do anything, play anything, regardless of the medium. Cinema, television, music, stage...