On August 23, 1939, the world was stunned to discover that Hitler and Stalin, the most bitter enemies of the time, had signed an agreement. This pact allowed them to divide Poland between them and gave the Nazi leader complete freedom to concentrate his forces in the West, against France and the United Kingdom. This agreement plunged Europe into war. With the German-Soviet pact, Stalin and Hitler set aside all political logic to make Western democracies believe that such a rapprochement was impossible and ultimately reconcile the irreconcilable. The “intimate” relationship between Hitler and Stalin has long been ignored, which is why this film explores, with previously unseen and colorized documents, the intimacy between these two monsters, their mutual fascination, their maneuvers to get closer, the signs of trust they exchanged, and all the benefits they derived from the German-Soviet pact, before resuming their war to the death in June 1941 with Operation Barbarossa.