The victim of a terrible conspiracy, Captain Dreyfus was sentenced in December 1894 to deportation for high treason. His wife Lucie made a pact with him: to live, whatever the cost, while awaiting his rehabilitation. For five years, the Dreyfus couple exchanged hundreds of letters that took months to reach their destination. These letters were analyzed, censored, copied, and intercepted because the Second Bureau was convinced that they contained a secret code between the couple. They became a weapon of survival for Alfred. They are at the heart of one of the great contemporary events, the advent of human rights.