Alex Beaupain has written songs for many French cinema legends such as Catherine Deneuve, Fanny Ardant, and Isabelle Adjani. He has composed numerous film scores, notably for his friend Christophe Honoré. The director even made a film about the artist's life: Les Chansons d'Amour. The documentary Je n'aime que toi, directed by Valentine Duteil and Karine Morales, reveals an intimate side of this singer-songwriter.