Dumb and Dumber, The Mask, There's Something About Mary, Ace Ventura... Jim Carrey reigned supreme in the 1990s with his irrepressible and subversive style. A mutant body and actor in a digital revolution that saw the resurgence of the golden age of cartoons, he was the grimacing face of the Clinton years, the link between Charlie Chaplin and Roger Rabbit, the last explosion of silly laughter before the depression of September 11 and the takeover of Hollywood's imagination by the Disney-Marvel franchises.
At a time when Donald Trump, his intimate enemy, has stolen his role as a cartoon character, what place can Jim Carrey still find on screens where comedy is in decline?
Much more than a documentary for film buffs, this film, full of archive footage, is a vibrant plea for an era that was nothing more than an outrageous premonition of today's world.