Relegated to the middle of an industrial zone in the suburbs, the Muslim cemetery of Bobigny, an island that dates back to the colonial era, mixes different worlds and different temporalities. Fatima Kaci went to meet the rituals, voices and presences of its visitors. From the weft of the words and in the hollow of the silences, emerge the fragments of a common memory between France and Algeria.