"Just listen to women" dives into the hidden reality of illegal abortions in France before 1975. Through honest, moving stories, thirteen people from different backgrounds reveal what it meant to face an unwanted pregnancy when abortion was a crime. With a mix of personal accounts, archive footage, and fiction, the film brings to life a time of fear, courage, and makeshift solutions. A powerful reminder of what it took to gain the right to choose.