In many cases, these practices are coming to light largely due to pressure from adopted children who have grown into adults. Upon discovering the dubious conditions surrounding their adoptions, many begin to search for their biological parents and demand explanations. A search now made possible thanks to social media, the internet and the availability of ancestry tracing websites.