Gabrielle, 55, gives herself to her work, body and soul. As a surgeon and head of the hospital department, she is constantly on the move, stretched thin by the weight of responsibility. There is little time left for her private life: a loving husband and a mother who depends on her care. Yet this is the life she wanted, the life she chose. When a novelist comes to observe her at work for a book, her balance begins to shift. How far is she willing to go to shake what she has built?