Many people died in the village of Ziglo, in western Côte d’Ivoire, during the 2011 civil war. Having waited too long for state justice, Josiane, known as Maman Jo, a native woman who had lost several members of her family, decided to take the village’s destiny into her own hands by creating a space for women to speak out.