"Shuruuk" literally means "rising in the east". Composed of fragments filmed over a period of five years, this dreamlike travelogue follows the arc of the sun, from Japan to Tunisia and from Palestine to France. Centred on the Roma community, Amie Barouh’s film shines a light on an existence made up of perpetual, often violent, reconfiguration.