Caligula was one of the most infamous Roman leaders in history, synonymous with excesses and tyranny. During his short, four year reign as Emperor he became known for his cruelty, violence and harsh tax policies. His name is a scary household word… but he left a hidden legacy that defies his toxic personality.
New archaeological discoveries now cause us to reevaluate this controversial emperor. Floating palaces found beneath Lake Nemi, the temple of Castor Pollux, and in 2024 the ruins of his imperial garden in Rome, are architectural masterpieces. What possessed Caligula to undertake such extravagant projects, including the transport of a colossal obelisk into the center of Rome? And how do these discoveries impact the study of archaeology and possibly rewrite history?
Through expert analysis and 3D modeling, we’ll explore these monumental achievements. By meticulously tracing the design and construction of Caligula’s significant projects, this miniseries reveals how his architectural achievements defy our previous, simplistic perceptions of the ruler’s personality.