In an exciting reimagining of one of the BBC’s best loved factual shows, each episode of Walking With Dinosaurs tells the dramatic story of an individual dinosaur whose remains are currently being unearthed by world- leading dinosaur hunters. Thanks to cutting-edge science, experts can work out how these prehistoric creatures lived, hunted, fought and died more accurately than ever before. As the dinosaurs’ bones emerge from the ground, the series brings these prehistoric stories to life with state-of-the-art visual effects - making each episode a gripping dinosaur drama based on the very latest evidence.