The film will restitute the extraordinary adventure of the cloisters of Saint-Guilhem-le-Désert (Hérault), Saint-Michel de Cuxa (Pyrénées-Orientales), Bonnefont-en-Comminges (Haute-Garonne) and Trie-sur-Baïse (Hautes-Pyrénées), from their journey from France to their reconstruction on the other side of the Atlantic. 3D reconstructions will show the cloisters as they were designed in the Middle Ages.