Port-au-Prince’s seafront, and therefore the zones surrounding the strategically vital ports.
In the lower shantytowns of Port-au-Prince which are the gangs’ bastions, thousands of people remain, unable or unwilling to flee. Murders, kidnappings, gang rapes, fires are common and no end to the crisis seems in sight.