In the 16th century, in a forest in the Cévennes in France, peasant women from many regions band together to fight the enclosure of common lands. A few centuries later, construction in the forest is under the watchful eye of Annie, a solitary 75-year-old night watchwoman. One night, the landscape is turned upside down.