In the space of a year, Israeli democracy has wavered. From the judicial reform that deeply divided the country during the first nine months of the year, to the war against Hamas that followed the tragedy of the 7 October massacre by the terrorist organisation, Benyamin Netanyahu’s government, the most right-wing in the country’s history, has continued to deepen the internal divisions in Israeli society and has led the country to face the worst existential threat in its history since its creation in 1948. Two men embody the radical initiatives of this government. Two leading ministers who occupy regalian functions: Internal Security and Finance. Their names: Itamar Ben Gvir and Bezalel Smotrich. Two complete unknowns on the international scene, brought to light by the events of recent months. They are the heirs of two ideological currents that were once marginal: Kahanism and religious Zionism. Today, they are throwing all their weight behind their ideological agenda: imposing Jewish supremacist legislation in the case of the former, and re-founding biblical Israel in the case of the latter. Who are they? What do they want? What is their background? An investigation into two men whose strategy is to sow chaos in order to advance their ultimate project: to impose Jewish law on “Greater Israel”, from the sea to the Jordan River, and thus definitively annex the West Bank, Gaza and even beyond.