Long before the arrival of Homo Sapiens or even Neanderthals, other humans populated Europe during intense ice ages half a million years ago. Three exceptional sites bear witness to their passage.
How did these humans survive a hostile environment and extreme climatic conditions? How did they behave? What techniques did they develop? With the discovery of new deposits, revelations emerge, gradually sketching the portrait of Europe’s first inhabitants.