The history of surfing is like one long ride in which surfers relay the baton to each other across the years on a single, endless wave. In order to understand how this ancestral Polynesian tradition was able to span the globe and the eras until it became a competitive sport and eventually won a place at the Olympics, we’ll plunge into its history through the exceptional stories of those who allowed it to survive and be reinvented.