A canon of classical beauty, her body is astonishingly sensual and the many mysteries surrounding her creation further enhance her aura.
From Auguste Rodin to Jim Dine, from Salvador Dali to Beyoncé, from Buster Keaton to Brigitte Bardot, through the eyes of her admirers, the words of experts, artists’ projects and feminist claims, this film revisits her history, to lift the veil on one of the most beautiful enigmas of the art world.