At the age of 17, while in Port-Bail (Cotentin, France) at the time of D-Day, Désiré Le Fauconnier voluntarily enlisted in General Leclerc's 2nd Division Blindée (part of General Patton's 3rd U.S. Army). In the months that followed, he took part in the Battle of Normandy, the liberation of Paris, the Battle of Dompaire, the “Baccarat minuet”, the liberation of Strasbourg, the discovery of the Dachau camp and the capture of the Kehlsteinhaus (Hitler's Eagle's Nest). The documentary Le Gars des Callouins retraces the epic story of this man who testifies at the age of 96. It's the little story of a little-known soldier that intersects with the big story of an exceptional man, Philippe Leclerc de Hauteclocque.