This astonishing docufiction dives into the heart of Chinese prehistory, as we commemorate the 100th anniversary of the discovery of the Peking man site. The film documents the latest scientific discoveries through prehistory in Asia, which are still unknown to the wide public, while incorporating the latest techniques of animated 3D films. A true melting pot of our planet’s history, China, because of its past, is revealing a new chapter of the history of mankind.