They escaped the roundups, the sorting camps, their parents sent them to Moissac before being themselves deported to the extermination camps. They tell of their arrival in this house in Moissac managed by the Jewish scouts of France. They lived a real childhood, in a family full of children. All survived, 15 of them testify.