After a long retirement, André has decided to go back to work. Thanks to his granddaughter, a film director, he now has a new project: making films! This is an opportunity for a family and playful adventure, where hallucinatory visions and cinematographic direction echo the daily life of this nonagenarian deeply marked by his time. That of a generation still haunted by a fantastical Africa, where wizards and marabouts gently accompany the sick on the road to recovery.