Addicted to mechanics, Amine is also addicted to roaring engines. In spite of severe past accidents, he takes to the road – for lack of a racetrack – and gives himself up to a curious camera that conveys with power and grace the unquenchable quest for strong sensations and images, thereby sketching the portrait of a promising and determined young filmmaker.
A film made within the framework of the seventh edition of the Laboratoire documentaire d'Alger (Algiers Documentary Laboratory).