The story of an unlikely friendship between Chief Aliman of the Bunun clan (Taiwan's Aborigines) and the Japanese anthropologist Ushinosuke Mori during the Japanese occupation of Taiwan. The experience will lead the spectators on the path of these two extraordinary characters, showing the respect they've been sharing for the Jade Mountain and the way it forged their bonds.