During the summer, the children of Toulouse discover their river almost dry. Eager to grow up in a world where fish aren't roasted by the sun, the children imagine their ideal city, one that no longer uses fossil fuels. But what would an oil-free week look like? The children set themselves the challenge of doing without, and their families, to their great misfortune, will be involved, willingly or unwillingly. The consequences will not necessarily be what we imagine.