Samy is settled in his new life in Brussels: he’s now a political consultant and is living the perfect love affair with Rose who is starting out on a difficult career as a freelance journalist. But things get shaken up when Valentine appears back on the scene: she’s tipped to become the new French commissioner and Samy is determined to be on her staff! However, Valentine’s fiery nature sparks a war between Parliament and the Commission, forcing everyone involved to pick sides. The political cards are reshuffled, shattering former alliances. Now Samy must choose between his values, his career and his loves.