Mahmoud Dowlatabadi is one of Iran's most prolific novelists. In this beautiful poetic portrait, gracefully directed by his filmmaker daughter Sara Dolatabadi, he looks back on his life throughout the turbulent 20th century. In the space of a film, his daughter manages to create her own images of a father full of brilliant ideas, but also a somewhat singular and solitary man.