The few thousand kilometers that separate Patagonia to the South Pole is a fascinating and hypnotic journey for explorers. Some even speak of an addiction “the Antarctic bite”. The March of the Penguins director Luc Jacquet has been experiencing it for 30 years. This time, he comes back for a visually-striking trip, offering us with images what one cannot convey with words. Almost like a final journey to a vanishing continent and its inhabitants.